نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند! تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی به سِمت ریاست کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان دقیق افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعلام شد | حداقل «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی؛ ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان برخورد پراید با تریلی در گناباد یک فوتی و سه مصدوم داشت خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیز‌هایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید مصرف کیک و بیسکوئیت‌ را به این دلیل قطع کنید ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد (۱۸ اردیبهشت) چرا نباید از فروشنده‌های سیار غذا بخریم؟ نشستن بیشتر از ۵ ساعت؛ افزایش ۲ سانتی‌متری دور کمر را به دنبال دارد اگر پنیر زیاد مصرف کنیم چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟ هندوانه پخته سنگ کلیه را پودر می‌کند + نحوه تهیه مجازات حبس از ۲ تا ۵۸ سال برای شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها
سرخط خبرها

هلال‌احمر خراسان‌رضوی: در ساعات ویژه‌ی پس از زلزله قرار نداریم| مردم به پیشگویی‌های کاذب فضای مجازی توجه نکنند

  • کد خبر: ۱۶۱۰۴۴
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
هلال‌احمر خراسان‌رضوی: در ساعات ویژه‌ی پس از زلزله قرار نداریم| مردم به پیشگویی‌های کاذب فضای مجازی توجه نکنند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی تاکید کرد: هیچ سند علمی دال بر اینکه اگر امروز یک زلزله ۴ ریشتری آمده و الزاما فردا زلزله شدیدتری به وقوع خواهد پیوست، وجود ندارد. فرقی میان شب جاری و شب‌های گذشته نیست. احتمال زلزله در تمام ایام وجود دارد، اما اینکه بگوییم در ساعات ویژه‌ای قرار داریم، به هیچ وجه چنین مسئله‌ای وجود ندارد.

گروه جامعه| شهرآرانیوز، محسن ذاکریان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت امدادرسانی هلال احمر استان به مناطق زلزله‌زده در پی زلزله شب گذشته عنوان کرد: زلزله در ساعت ۲:۰۹ بامداد ۸ اردیبهشت به وقوع پیوست و ۴ شهرستان مشهد، نیشابور، طرقبه و شاندیز و زبرخان را تحت تاثیر خود قرار داد. کانون زلزله شهرستان زبرخان بود.

وی افزود: در ساعت ۲:۱۵ بامداد تمام نیرو‌های هلال احمر شهرستان‌های مشهد و نیشابور به حالت آماده‌باش کامل درآمدند و ۴ تیم ارزیاب در منطقه زبرخان وارد ارزیابی شدند. همچنین ۴ خانه هلال (تیم‌های مردمی آموزش دیده) نیز به کمک آمدند. در ۴ شهر دیزباد، قدمگاه، درود و خرو با دقت و جدیت بیشتری ارزیابی صورت گرفت.

خیچ خساراتی از زلزله در خراسان‌رضوی نداشتیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: ساعت ۵:۱۵ عملیات ارزیابی امدادی توسط تیم‌های امداد انجام شد و رسما اعلام کردیم که هیچگونه خسارت جانی و مالی در منطقه کانونی زلزله مشاهده نشده است که به صورت کامل نیز اطلاع‌رسانی شد.

ترس بیشتر ناشی از زلزله در مشهد به دلیل شنیده شدن صدای زلزله بوده است

ذاکریان اضافه کرد: وحشت و ترس ناشی از زلزله در مشهد نسبت به منطقه کانونی زلزله بیشتر بوده که دلیل آن شنیده شدن صدای زلزله همراه با زلزله بوده است که ایجاد وحشت کرده است. از همین رو صحنه‌های حضور مردم در خیابان‌ها را بیشتر در مشهد شاهد بودیم، در حالیکه در شهرستان‌هایی که کانون زلزله بودند، اکثر مردم در صبح متوجه زلزله شدند.

مردم آرامش خود را حفظ کرده و اخبار را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند

ذاکریان گفت: خداراشکر هیچ خساراتی نداشتیم. برای تمام مردم توصیه داریم که آرامش خود را حفظ کنند. همچنین در این ساعات خبر‌های رسمی را از رسانه‎‌های معتبر دریافت کنند. تجربه زلزله‌های اخیر چه در داخل و خارج کشور نشان داده که فضای افسارگسیخته‌ای که در فضای مجاری و افکار عمومی ایجاد می‌شود، دلیل آسیب اصلی پس از زلزله به مردم است. عده‌ای از روی جهل و یا به عمد به جهت برهم زدن آرامش عمومی، اطلاعات اشتباهی منشتر می‌کنند. پیش‌گویی‌هایی که هیچ مبنای علمی ندارد و منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود و باعث ایجاد بحران‌های کذب می‌شود.

سندی مبنی بر اینکه وقوع زلزله شدیدتری در راه است وجود ندارد

وی ادامه داد: هیچ سند علمی دال بر اینکه اگر امروز یک زلزله ۴ ریشتری آمده و الزاما فردا زلزله شدیدتری به وقوع خواهد پیوست، وجود ندارد. مردم اگر می‌خواهند جانب احتیاط را رعایت کنند، منع نمی‌کنیم، اما فرقی میان شب جاری و شب‌های گذشته نیست. احتمال زلزله در تمام ایام وجود دارد، اما اینکه بگوییم در ساعات ویژه‌ای قرار داریم، به هیچ وجه چنین مسئله‌ای وجود ندارد. توصیه همیشگی به مردم و مسئولین این است که نسبت به اقدام سریع حین بحران و زلزله آگاهی داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته بیش از ۱۰۰ زلزله ۴ تا ۵ ریشتری در کشور داشته‌ایم که پس از آن هیچ زلزله شدیدتری به وقوع نپیوسته است؛ لذا این موضوع هیچ پیشگویی از حادثه شدیدتر نیست که مردم نسبت به آن ترس و واهمه داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->